V torek, 16. decembra, bo Evropska komisija razkrila nov načrt za razvoj malih električnih avtomobilov v Evropi. Neuradne informacije, ki so pricurljale v javnost, namigujejo na korenite spremembe v avtomobilski industriji, ki bi lahko prinesle cenovno dostopnejše avtomobile in posebne ugodnosti za voznike. Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je že v septembru v svojem letnem govoru v evropskem parlamentu poudarila pomen avtomobilske industrije za evropsko gospodarstvo.

Ursula von der Leyen je v svojem govoru izpostavila, da je avtomobilska industrija ključni del evropskega gospodarstva in industrije, ter da je sektorju bila dana večja prožnost za doseganje ciljev leta 2025. Evropska komisija zdaj razmišlja o spremembah, ki bi lahko omilile omejitve za prodajo zgolj električnih vozil po letu 2035. Evropska avtomobilska industrija je močno lobirala za omilitev ukrepov in dovoljenje prodaje hibridov ter modelov z nizkimi emisijami CO2.

Posebne pravice za evropske mini-avtomobile

Po poročanju Financial Timesa naj bi nova kategorija majhnih električnih vozil v Evropi prinesla posebne ugodnosti. Ta vozila bodo imela rezervirana parkirna mesta in polnilne točke v središčih mest. Načrt Evropske unije predvideva, da bodo ta vozila izpolnjevala manj stroge predpise, kar bo omogočilo dobičkonosno proizvodnjo kompaktnih električnih avtomobilov. Omenja se tudi možnost 30-odstotne pocenitve teh vozil.

Podrobnosti načrta in predvidene ugodnosti

Ugoden načrt naj bi bil vezan na majhna, lahka električna vozila, katerih dolžina ne bo presegala 4,2 metra, teža pa bo omejena na približno tono in pol. Ta vozila bodo upravičena do posebnih parkirnih pravic v urbanih območjih, podobno kot japonski “Kei” avtomobili. Poleg tega bodo mali električni avtomobili deset let izvzeti iz prihodnjih predpisov, kot so varnostni in emisijski standardi Euro 7.

Kritike in pomisleki glede varnosti

Kljub pozitivnim vidikom načrta pa se pojavljajo tudi kritike. Evropski Transport Safety Council (ETSC) opozarja na tveganja za varnost v cestnem prometu, če nova kategorija vozil ne bo upoštevala naprednih varnostnih tehnologij. ETSC meni, da bi desetletna zamrznitev varnostnih pravil pomenila resno tveganje za ranljive udeležence v prometu, kot so pešci, kolesarji in motoristi.

 

Spletno uredništvo Naša Dolenjska