Nemčija se sooča z alarmantnim stanjem na svojih avtocestah, saj je polovica omrežja resno poškodovana, denarja za obnovo pa primanjkuje. Zvezno ministrstvo za promet in avtomobilski klub ADAC opozarjata, da so razmere kritične. Kljub temu ostaja vprašanje, ali bo Nemčija uvedla cestnine za avtomobile, da bi rešila finančne težave, ki pestijo infrastrukturo.

Nemške avtoceste, znane po svoji dolžini 13.200 kilometrov in brez omejitev hitrosti, so v krizi. Najslabše jo odnašajo mostovi, zgrajeni do sredine 80. let, saj jih je vsaj 5.000 nujno potrebnih obnove. Slabo stanje je posledica večletnih premajhnih naložb, naraščajočega prometa in rekordnih zastojev. Vse to dodatno poslabšujejo vremenski vplivi, kot so naraščajoče temperature, ki povzročajo razpoke na starem betonu.

Finančne omejitve in načrti za obnovo

Čeprav ima Nemčija načrtovane številne obnove, je v infrastrukturnem proračunu za obdobje 2026-2029 za približno 15 milijard evrov premalo sredstev.

Po podatkih portala Global Highways bodo te finančne omejitve vplivale na 74 večjih avtocestnih projektov, kar pomeni, da bodo številni načrtovani projekti zamujali, manko financ pa bo upočasnil tudi gradnjo novih cest.

Možna uvedba cestnin

V želji po rešitvi finančne krize je nemški kancler Friedrich Merz omenil možnost zasebnih vlaganj ali javno-zasebnih partnerstev. Kljub temu je zagotovil, da avtoceste za osebna vozila in motorna kolesa ostajajo brezplačne, s čimer je zavrnil idejo o uvedbi cestnin.

Zadnjič je o cestninah za tuje voznike resno razmišljala vlada Angele Merkel leta 2019, vendar je Evropsko sodišče razsodilo, da bi bilo to diskriminatorno.

Nemški avtomobilski klub predlaga uvedbo cestnin za vse voznike, ki bi temeljile na prevoženih kilometrih in emisijah vozil. Vendar pa 60 % Nemcev nasprotuje cestninam za osebna vozila, medtem ko jih 30 % uvedbo podpira.

Nemški inštitut za ekonomske raziskave DIW ocenjuje, da bo uvedba cestnin za zasebna vozila v naslednjem desetletju neizogibna, saj se promet povečuje, stanje cest pa slabša.

Kljub trenutnemu zavračanju uvedbe cestnin se zdi, da bo Nemčija v prihodnosti morda morala pretehtati svoje možnosti glede financiranja infrastrukture, da bi preprečila nadaljnje propadanje avtocestnega omrežja.

 

Spletno uredništvo