V Novem mestu se pripravlja pomembna prometna prenova. Ljubljanska cesta, ena glavnih prometnih žil v mestu, bo doživela temeljito rekonstrukcijo. Načrt vključuje izgradnjo podvoza pod železnico in novo petkrako krožišče, kar bo bistveno izboljšalo prometne razmere na širšem območju bršljinske železniške postaje. Začetek gradnje je optimistično napovedan za leto 2027.

Načrtovana rekonstrukcija Ljubljanske ceste vključuje izven nivojska križanja z železniškima progama proti Straži in Ljubljani ter cestama proti Novoteksu in Prečni. Ta projekt bo omilil prometne težave, ki so posledica obstoječih nivojskih križanj s Foersterjevo ulico in ulico Bršljin. Občinski svet je že obravnaval podrobni prostorski načrt, ki predvideva začetek gradnje po optimističnem scenariju že leta 2027.

Transformacija železniške infrastrukture

Decembra 2023 je vlada sprejela odločitev o začetku priprave državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge od Novega mesta do Ivančne Gorice. Načrt vključuje dvotirno elektrificirano železniško progo, kar je prva večja sprememba na tem območju po več kot stoletju. V Novem mestu bodo morali zaradi kulturnozgodovinske vrednosti porušiti obstoječi predor in most, ki ne omogočata dveh tirov, in zgraditi nova objekta.

Nove železniške postaje in postajališča

V sklopu projekta bo Novo mesto pridobilo novo tovorno postajo, ki ne bo več v Bršljinu, ter novo potniško železniško postajo pri avtobusni postaji. Predvidena je tudi ukinitev nekaterih obstoječih železniških postaj, kot sta Kandija in Center, ter dodajanje novega postajališča v Regrških Košenicah.

Razvoj območja železniške postaje Bršljin

Poleg podvoza pod železnico projekt vključuje tudi preureditev območja železniške postaje Bršljin. Načrtovana je preureditev Kolodvorske ulice, izgradnja dvignjenega perona z nadstreškom, nova parkirišča za Slovenske železnice ter peš povezava z Ljubljansko cesto. Predvidene so tudi nove poslovne stavbe, podzemna garaža z zelenimi strehami, park in površine za pešce.

Petkrako krožišče: izboljšanje prometnega pretoka

Na križišču Ljubljanske ceste s Kettejevim drevoredom, Kočevarjevo ulico in izvozom za Polje harmonije in Elektro bo zgrajeno novo petkrako krožišče. To prometno izjemno obremenjeno območje že dolgo povzroča zastoje, zlasti v času prometnih konic. Rekonstrukcija bo velik izziv, saj bo potrebno urediti promet in obvoznice med gradnjo.

“Prišli smo do dogovora, da smo država in občina skupaj naročili idejno zasnovo, ki je osnova za pripravo projektne dokumentacije. To je priložnost, da izkoristimo aktualno finančno perspektivo,” je komentiral župan Gregor Macedoni.

Pričakovanja in izzivi prihodnosti

Vodja urada za razvoj in prostor na novomeški občini, Iztok Kovačič, je izpostavil, da je začetek gradnje odvisen tudi od države in Slovenskih železnic, ki bodo soinvestitorji. Če bo šlo vse po načrtih, bi lahko gradnja stekla leta 2027.

 

Spletno uredništvo Naša Dolenjska